mandag den 11. februar 2008

VodPod

Egentlig et sjovt ord, for en overgang blev udtrykkket brugt som et specialord om podcast af video.
Men den betydning vi har i denne uges opgave er en noget anden, den minder lidt om den øvelse med at indsætte en YouTube-widget omkring en søgning på videoer.
Her får man dog den mulighed selv at vælge, hvilke videoer man foretrækker.
Dermed bliver den tjeneste også mere relevant end den første.
Jeg har derfor valgt at finde et par videoer om Grønland - da det er det, jeg tænker i dette forår, når jeg tænker på fritid-ferie :-)
Så min tidligere opgave med video-klip afløses nu af en vodpod.

Den anden del af opgaven i denne uge er billedværktøjerne, der skal jeg nu lige hjem og hente et par gode billeder at bruge som udgangspunkt først, så det må blive senere i ugen for nu kalder hverdagens alvor igen.

Nå jeg glemmer ustandselig det billede jeg ville bruge, men det er også lidt snyd for det er jo billede lavet med et traditionelt billedbehandlingsprogram ikke et net-båret-program og netopbevaring.
Når jeg laver billedbehandling har jeg godt nok mange sjove ting, jeg gerne vil, men det tager lang tid, derfor foretrækker jeg at kunne gøre det over længere tid - med mulighed for lokalt at have det til at 'pille' videre i.
Så rent temperamentsmæssigt vil jeg nok altid vælge en applikation/program på min egen PC fremfor net-båret.

Men spændende med de mange faciliteter er det bestemt.

Ingen kommentarer: